Strona internetowa to wizytówka Twojej firmy. Mimo popularności mediów społecznościowych, to ostatecznie na stronę www trafiają Twoi potencjalni klienci. To, czy zostaną na niej wystarczająco długo, aby zapoznać się z Twoją ofertą, zależy w dużej mierze od jakości witryny. Oto najważniejsze cechy dobrej  strony internetowej.

Cechy dobrej strony internetowej

Zasady dobrej strony internetowej są związane zarówno z oczekiwaniami jej odbiorców, jak i wymaganiami, które stawiają przed nią roboty Google. Z racji tego, że twórcy tej najpopularniejszej wyszukiwarki chcą, aby wyniki, które  dostarcza były  jak najbardziej trafne, “interesy” użytkowników i Google są zbliżone. Jakie zatem cechy powinna mieć strona www, aby docenili ją zarówno potencjalni klienci, jak i Google?

Zgodna z zasadami SEO

Jeśli strona nie będzie zoptymalizowana pod wyszukiwarkę, to tak jakby w ogóle jej nie było. Widoczność w wynikach wyszukiwania zapewnia bowiem ruch, a w konsekwencji,  sprzedaż. Strona zgodna z zasadami SEO to witryna, która:

Zawiera frazy kluczowe

Są to frazy kluczowe, na które ma się wyświetlać Twoja firmowa strona. Wybór takich fraz powinien być przemyślany. Bardzo często zdarza się bowiem, że źle dopasowane słowa kluczowe generują bezwartościowy ruch, czyli taki który nie przekłada się na sprzedaż. Po wyborze key words, warto  najpierw przetestować je w Google Ads, czyli  w płatnych wynikach wyszukiwania. To dobry sposób, aby sprawdzić, czy wybrane frazy kluczowe konwertują, czyli np.  generują sprzedaż lub kontakt.

Ma właściwie zoptymalizowany kod

Absolutnym minimum jest uzupełnienie tite oraz mata opisu, czyli tytułu i opisu, który wyświetla się w wynikach wyszukiwania. Równie ważne są znaczniki alt, które wskazują robotom Google, co znajduje się na obrazkach. Z kolei właściwe linkowanie wewnętrzne pozwala robotom szybciej  poruszać się po witrynie i  wpływa na właściwe indeksowanie.

 Jest responsywna

Kiedyś strona dostępna na urządzeniach mobilnych była dodatkowo punktowana przez Google. Obecnie ok 52% użytkowników internetu, korzysta z internetu urządzeniach mobilnych. Oznacza to, że responsywna strona internetowa to konieczność.

Zobacz również: 6 narzędzi, dzięki którym Twoja witryna zacznie sprzedawać 

Czytelna i intuicyjna

Jeśli zależy Ci,  aby użytkownik zrobił na Twojej stronie coś konkretnego, np. wypełnił formularz kontaktowy albo zapisał się na newsletter. Ułatw mu to. Zastosuj CTA (call to action), czyli wezwanie do działania. Niech Twój klient dokładnie wie, co i jak ma zrobić. Na jednej podstronie unikaj kilku bodźców, np. wielu przycisków do oferty i jednocześnie formularza kontaktowego. Potencjalny klient nie będzie wiedział, czy ma zamówić usługę, czy skontaktować się z Tobą za pośrednictwem formularza. Jednocześnie, informuj użytkownika, co stanie się, gdy wykona konkretną czynność. Pamiętaj również o tym, aby skracać “drogę” konwersji. Im dłużej trwa np. rejestracja, tym większe prawdopodobieństwo, że klient się rozmyśli.

Wypełniona wartościowymi treściami

Jak już wcześniej wspominałam, teksty na Twojej firmowej stronie powinny zawierać określone frazy kluczowe. Pamiętaj jednak, że treści te są skierowane przede wszystkim do Twoich klientów. Dlatego powinny być dla nich użyteczne oraz interesujące. Żeby takie stało to klient powinien być w centrum uwagi. Jeśli więc piszesz o swoim doświadczeniu lub zaletach swoich produktów lub usługi, zawsze pokazuj jakie korzyści wynikają z tego dla klienta.

Zobacz również: Jak napisać ofertę na stronę internetowa (i nie tylko), czyli 7 zasad skutecznego tekstu sprzedażowego 

Spójna

 Mam tu na myśli nie tylko spójność graficzną, ale przede wszystkim – wizerunkową. Niech Twoja strona będzie  jednym z elementów skutecznego lejka sprzedażowego i całej Twojej strategii. Jeśli zdecydujesz się, np. na działania remarketingowe, czyli skierujesz reklamę na Facebooku do osób, które odwiedziły Twoją stronę, dzięki spójności (np. strategii kolorystycznej, sposobowi komunikacji), użytkownicy Cię zapamiętają i chętniej polubią Twoją stronę.

Zgodnie z RODO

Pamiętaj o tym, aby umieścić na swojej stronie politykę prywatności. W takim dokumencie powinna znaleźć się informacja, kto jest administratorem danych i do jakich celów będą one wykorzystywane. Podaj też dedykowany adres e-mail, który pozwoli na szybki kontakt, np. w sprawie usunięcia danych osobowych. Jeśli na Twojej stronie znajdują się kody remarketingowe (np. Pixel FB, Google Ads), Google Analytics , formularz kontaktowy, newsletter, poinformuj o tym w polityce prywatności.

Zasady dobrej strony internetowej – podsumowanie

Wszystkie powyższe cechy ostatecznie sprowadzają się do jednej zasady. Dobra strona internetowa, to taka, która uwzględnia potrzeby i wymagania jej użytkowników. Dzięki temu odwiedzający zmienią się w klientów, a Ty będziesz mieć pewność, że pierwsza wizyta na Twojej firmowej stronie, nie będzie ostatnią.

 

Uważasz ten artykuł za wartościowy? Podziel się.