wspolczynnik trafnosci na facebooku co to

To koniec Współczynnika Trafności, co go zastąpi?

System  reklamowy Facebooka nieustannie się zmienia. Kilka dni temu Mark Zuckerberg wywołał spore zamieszanie, gdy okazało się, że z kont reklamodawców zniknął jeden z kluczowych czynników rankingowych reklamy. Mowa o Współczynniku Trafności. Co pojawi się w zamian?

Współczynnik Trafności – co to jest

Współczynnik Trafności to wskaźnik, który pokazywał, jak Facebook ocenia Twoją reklamę. Ocena była wyrażona liczbami od 1 do 10, gdzie 10 oznaczało najwyższą notę. Problem zaczynał się, gdy ocena była niższa niż 5. Współczynnik Trafności pokazywał się po 500 wyświetleniach. Dzięki temu mogłeś sprawdzić, czy wyniki, jakie osiąga Twoja reklama są dobre. Wskaźnik ten ulegał zmianie, ponieważ był uzależniony od kliknięć. Warto pamiętać jednak, że Współczynnik Trafności nigdy nie był wyrocznią. W niektórych branżach wysoka ocena reklamy, nie przekłada się na konwersję, np. sprzedaż. Wskaźnik ten był pomocny dla reklamodawców, którzy operowali małym budżetem i tym, którym zależało na dużych zasięgach.

Zobacz również: Posty na Facebooku – jakich wpisów nie opłaca się już publikować 

Koniec Współczynnika Trafności – co dalej

Facebook nie lubi próżni. Zamiast jednego wskaźnika pojawiły się aż 3:

  • Jakość reklamy (Quality Ranking) – czy użytkownicy zatrzymują na niej uwagę, jak jest przez nich postrzegana.
  • Zaangażowanie pod reklamą (Engageement Rate Ranking) – w tym przypadku chodzi o kliknięcia w link, reakcje, komentarze i udostępnienia.
  • Konwersja (Coversion Rate Ranking) – porównanie z reklamami, które mają tę samą grupę docelową oraz cel.nowe wskaźniki trafności reklamy na Facebooku

W każdym przypadku, otrzymasz informację zwrotną, czy Twoja reklama jest powyżej, czy poniżej średniej. Nowe wskaźniki będą wprowadzanie stopniowo. Być może na Twoim koncie reklamowym jeszcze ich nie ma.

Daj znać w komentarzu, jak oceniasz tę zmianę i czy nowe wskaźniki pojawiły się już na Twoim koncie Facebook Ads.

 

Uważasz ten artykuł za wartościowy? Podziel się.

Previous

6 cech dobrej strony firmowej

Next

6 najczęstszych błędów w e-mail marketingu

1 Comment

  1. nie korzystam z facebooka na takim poziomie, ale dla tych, którzy korzystają artykuł na pewno interesujący

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial

Przydatny artykuł? Polub stronę i bądź na bieżąco.👍

Polub i rozwijaj Twój biznes w Sieci
Polub i rozwijaj Twój biznes w Sieci